Bieradvies

Bier is hotter dan ooit! Dat merk je in de winkels, het nieuws, maar ook zeker in de horeca. De rol van bier in bars en restaurants is steeds belangrijker aan het worden en krijgt steeds meer de verdiende aandacht. Consumenten krijgen steeds meer kennis van bier en zijn op zoek naar nieuwe bier belevenissen.

Van belang daarbij is dat de horeca een mooi aanbod van bier kan bieden met daarbij het passende advies. We zien hier zeker de laatste jaren steeds meer aandacht voor komen, maar er is nog veel ruimte voor verbetering en vooral voor vergroting van de toepassing van bier in de horeca.

Het begint al met een afwisselende en doordachte bierkaart. Daarbij is het belangrijk dat jouw zaak over kennis van die bieren beschikt. Weten wat je verkoopt is erg belangrijk. Alleen dan kun je beter en meer verkopen! Naast dat het je als zaak een hogere omzet geeft is ook de klantbeleving erg belangrijk. Klanten zullen eerder terugkomen bij je als je ze serieus kunt bedienen van een mooi glas bier.

Biergenot weet dat het lastig is om door de bomen het bos te zien in het bierlandschap. Wekelijks komen er nieuwe bieren op de markt en ook de trends volgen elkaar razendsnel op. Biergenot kan jou helpen met het maken van de juiste keuzes en toepassing van bier in jouw zaak. Eveneens adviseert Biergenot in het volgen van de trends.

Bierscan

Aan de hand van de zelf ontwikkelde bierscan brengt Biergenot de situatie van jouw horecazaak in kaart en gaan met concrete doelen en acties aan de slag. Dit alles om jouw bieromzet te vergroten.

  • stap 1: inventarisatie huidige situatie
    • hoe ziet de huidige bierkaart eruit?
    • wat is de kennis van het personeel op het vlak van speciaalbier?
    • zijn er restricties bij het voeren van een divers bierassortiment (denk aan contracten met grote brouwerijen)?
    • combinatie mogelijkheden en tips met de eetkaart
    • wat zet je nu om met speciaalbier en wat is de potentie?
  • stap 2: training en advies
    • training van het personeel op het gebied van bierkennis
    • achtergrondinformatie bier en bierstijlen
    • bier en foodpairing op basis van de menukaart
    • proeverij van verschillende bieren: je moet weten wat je verkoopt
    • opstellen stappenplan om doelen te behalen qua omzet en bierassortiment
  • stap 3: blijven ontwikkelen
    • periodieke monitoring op de gestelde doelen
    • updates over marktontwikkelingen op bier gebied
    • mogelijke herhaling van (onderdelen van) stap 1 en 2

Biergenot komt graag vrijblijvend langs om meer informatie te geven over de aanpak en kosten.